رئیس شورا:
محمد وحیدی
کلاس دوم تجربی
معاون شورا:
مسعود جانعلی
کلاس سوم تجربی
منشی شورا:
علیرضا برهمت
کلاس دوم تجربی
سخنگو شورا:
محمد صدری
کلاس سوم تجربی
مدیر برنامه ریزی:
سید صادق مرتضوی
کلاس سوم تجربی
برگزاری انتخابات در دبیرستان در روز مشخص شده از طرف مدیریت آموزش وپرورش
شهرستان دهاقان انجام شد!
در روز بعد با مشخص شدن منتخبان ، جلسه ای بین اعضا صورت گرفت و
مسئولیت ها به افراد واگذار شد!
محمد صدری
مدیر انجمن علمی، پژوهشی ::صدای کنکور::
و سخنگو شورای دانش آموزی دبیرستان شهید رضویان
توجه
توجه
وبسایت رسمی دبیرستان شهید رضویان راه اندازی شد
www.razavian.org
ضمن عرض تبریک به مناسبت باز گشایی مدارس وگرامیداشت هفته ی دفاع مقدس با توجه به نزدیک شدن پایان کار شورای دانش آموزی سال تحصیلی 91-92 در اواخر مهرماه 92 مطالب این وبلاگ با نام شورا دیگر بروز نخواهد شد و به سایت ذکر شده منتقل خواهد شد .
نام این وبلاگ از این پس از شورا به صدای کنکور « انجمن علمی دبیرستان رضویان» تغییر میکند.
برای اعضای آینده شورای دانش آموزی آرزوی موفقیت مینماییم.
ان شاالله این شورا نیز همچون شورای پیشی موفق به کسب رتبه ی استانی در سال تحصیلی جدید شود.
از اعضای شورای فعلی ، روسای انجمن ها ، کمیته ها و....
تشکر کرده و موفقیت آن ها در عرصه های بالاتر را از خداوند متعال مسئلت داریم.
محمد صدری
رئیس شورای دانش آموزی 91-92
ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، ماه بندگی و اطاعت از خدا، ماه رحمت،
کسب
رتبه ی دوم استانی شورای دانش آموزی
دبیرستان شهید رضویان
شهرستاندهاقان در استان اصفهان را به همه ی دانش آموزان دبیرستان ، مدیریت محترم دبیرستان ، دبیران ارجمند و ... تبریک عرض می نماییم.
مژده دهید باغ را ، بوی بهار میرسد
فرارسیدن نیمه ی شعبان ، ولادت با سعادت امام خوبی ها ، امام شیعیان جهان ،حضرت قائم آل محمد ، مهدی صاحب الزمان ، ولیعصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بر تمامی مسلمین جهان مبارک باد
میلاد با سعادت منجی عالم بشریت ، حضرت مهدی (عج) بر همگان مبارک
شورای دانش آموزی دبیرستان شهید رضویان
آزمون جامع گزینه۲[طرح مرور و جمع بندی ویژه ی خرداد ماه] آزمون ۲۶/۳/۱۳۹۲ رشته های ریاضی و تجربی و انسانی وِیژه ی داوطلبان کنکور سراسری سال ۱۳۹۲ + پاسخ های تشریحی دانلود سوالات آزمون جامع رشته ی ریاضی دانلود سوالات آزمون جامع رشته ی تجربی دانلود سوالات آزمون جامع رشته ی انسانی دانلود سوالات دروس عمومی آزمون جامع هر سه رشته دانلود پاسخنامه ی تشریحی آزمون جامع رشته ی ریاضی دانلود پاسخنامه ی تشریحی آزمون جامع رشته ی تجربی دانلود پاسخنامه ی تشریحی آزمون جامع رشته ی انسانی باتشکر از سایت alm.lxb.ir
دانلود جزوه آموزش ریاضی سوم تجربی ، درس به درس و کامل همراه با سوالات تشریحی باپاسخ تشریحی
برای دانلود روی لینک زیر کلیک نمایید
http://s2.picofile.com/file/7173348602/NASHRE_3TAJROBI_1_.pdf.html
حلول ماه شعبان بر همه ی مسلمانان جهان مبارک
پیشاپیش:
ولادت باسعادت
امام حسین (ع)
امام سجاد (ع)
حضرت عباس (ع)
بر همگان مبارک
شورای دانش آموزی دبیرستان شهید رضویان دهاقان
بارها شنيده ايم كه دانش آموز يا دانشجويي مي گويد :(( ديگرحال و حوصله خواندن اين كتاب را ندارم ))يا ((آنقدرازاين كتاب خسته شده ام كه قابل گفتن نيست))ويا ((هرچقدرميخوانم مثل اينكه كمتر ياد مي گيريم))ويا ((10 بار خواندم و تكرار كردم ولي بازهم ياد نگرفتم))به راستي مشكل چيست ؟ آيا براي يادگيري درس واقعا" بايد 10 بار كتاب را خواند ؟ آيا بايد دروس خود را پشت سرهم مروركرد؟وآيا بايددهها بار درس راتكراركردتا يادگرفت ؟ مطمئنا" اگر چنين باشد ، مطالعه كاري سخت و طاقت فرسا است . اما واقعيت چيزي ديگر است . واقعيت آن است كه اين گروه از فراگيران ، روش صحيح مطالعه را نمي دانند و متاسفانه در مدرسه و دانشگاه هم چيزي راجع به چگونه درس خواندن نمي آموزند . يادگيري و مطالعه ، رابطه اي تنگاتنگ و مستقيم با يكديگر دارند، تا جايي كه مي توان اين دو را لازم و ملزوم يكديگر دانست. براي اينكه ميزان يادگيري افزايش يابد بايد قبل از هرچيز مطالعه اي فعال و پويا داشت .
شيوه صحيح مطالعه ،چهار مزيت عمده زير را به دنبال دارد:
1- زمان مطالعه را كاهش ميدهد.
2- ميزان يادگيري را افزايش ميدهد .
3-مدت نگهداري مطالب در حافظه را طولاني تر مي كند.
4- بخاطر سپاري اطلاعات را آسانتر مي سازد.
براي داشتن مطالعه اي فعال و پويا نوشتن نكات مهم درحين خواندن ضروري است تابراي مرور مطالب،دوباره كتاب رانخوانده و در زماني كوتاه ازروي يادداشتهاي خود مطالب را مرور كرد .يادداشت برداري ، بخشي مهم و حساس از مطالعه است كه بايد به آن توجهي خاص داشت . چون موفقيت شما را تا حدودي زياد تضمين خواهد كرد و مدت زمان لازم براي يادگيري را كاهش خواهد داد. خواندن بدون يادداشت برداري يك علت مهم فراموشي است.
شش روش مطالعه :
خواندن بدون نوشتن ،خط كشيدن زيرنكات مهم، حاشيه نويسي، خلاصه نويسي ،كليد برداري، خلاقيت و طرح شبكه اي مغز
1-خواندن بدون نوشتن: روش نادرست مطالعه است . مطالعه فرآيندي فعال و پويا است وبراي نيل به اين هدف بايد از تمام حواس خود براي درك صحيح مطالب استفاده كرد. بايد با چشمان خود مطالب را خواند، بايد در زمان مورد نياز مطالب را بلند بلند ادا كرد و نكات مهم را يادداشت كرد تا هم با مطالب مورد مطالعه درگير شده و حضوري فعال و همه جانبه در يادگيري داشت و هم در هنگام مورد نياز ، خصوصا" قبل از امتحان ، بتوان از روي نوشته ها مرور كرد و خيلي سريع مطالب مهم را مجددا" به خاطر سپرد .
2- خط كشيدن زير نكات مهم :اين روش شايد نسبت به روش قبلي بهتر است ولي روش كاملي براي مطالعه نيست چرا كه در اين روش بعضي از افراد بجاي آنكه تمركز و توجه بروي يادگيري و درك مطالب داشته باشند ذهنشان معطوف به خط كشيدن زير نكات مهم مي گردد .حداقل روش صحيح خط كشيدن زير نكات مهم به اين صورت است كه ابتدا مطالب را بخوانند و مفهوم را كاملا" درك كنند و سپس زير نكات مهم خط بكشند نه آنكه در كتاب بدنبال نكات مهم بگردند تا زير آن را خط بكشند .
3- حاشيه نويسي :اين روش نسبت بدو روش قبلي بهتر است ولي بازهم روشي كامل براي درك عميق مطالب و خواندن كتب درسي نيست ولي مي تواند براي يادگيري مطالبي كه از اهميتي چندان برخوردار نيستند مورد استفاده قرار گيرد.
4- خلاصه نويسي : در اين روش شما مطالب را ميخوانيد و آنچه را كه درك كرده ايد بصورت خلاصه بروي دفتري يادداشت مي كنيد كه اين روش براي مطالعه مناسب است و از روشهاي قبلي بهتر مي باشد چرا كه در اين روش ابتدا مطالب را درك كرده سپس آنها را يادداشت مي كنيد اما بازهم بهترين روش براي خواندن نيست .
5- كليد برداري :كليد برداري روشي بسيار مناسب براي خواندن و نوشتن نكات مهم است . در اين روش شما بعد از درك مطالب ، بصورت كليدي نكات مهم را يادداشت مي كنيد و در واقع كلمه كليدي كوتاهترين، راحتترين ،بهترين وپرمعني ترين كلمه اي است كه با ديدن آن، مفهوم جمله تداعي شده و به خاطر آورده مي شود .
6- خلاقيت و طرح شبكه اي مغز: اين روش بهترين شيوه براي يادگيري خصوصا" فراگيري مطالب درسي است .در اين روش شما مطالب را ميخوانيد بعد از درك حقيقي آنها نكات مهم را به زبان خودتان و بصورت كليدي يادداشت مي كنيد و سپس كلمات كليدي را بروي طرح شبكه اي مغز مي نويسد ( در واقع نوشته هاي خود را به بهترين شكل ممكن سازماندهي مي كنيد و نكات اصلي و فرعي را مشخص مي كنيد)تا در دفعات بعد به جاي دوباره خواني كتاب ، فقط به طرح شبكه اي مراجعه كرده وبا ديدن كلمات كليدي نوشته شده بروي طرح شبكه اي مغز ، آنها را خيلي سريع مرور كنيد . اين روش درصد موفقيت تحصيلي شما را تا حدود بسيار زيادي افزايش ميدهد و درس خواندن را بسيار آسان مي كند. و بازده مطالعه را افزايش ميدهد.
شرايط مطالعه
((بكارگيري شرايط مطالعه يعني بهره وري بيشتر از مطالعه ))
شرايط مطالعه ، مواردي هستند كه با دانستن ، بكارگيري و يا فراهم نمودن آنها ، مي توان مطالعه اي مفيدتر با بازدهي بالاتر داشت و در واقع اين شرايط به شما مي آموزند كه قبل از شروع مطالعه چه اصولي را به كار گيريد ، در حين مطالعه چه مواردي را فراهم سازيد و چگونه به اهداف مطالعاتي خود برسيد و با دانستن آنها مي توانيد با آگاهي بيشتري درس خواندن را آغاز كنيد و مطالعه اي فعالتر داشته باشيد :
1- آغاز درست :براي موفقيت در مطالعه ،بايد درست آغازكنيد.
2- برنامه ريزي : يكي از عوامل اصلي موفقيت ، داشتن برنامه منظم است .
3- نظم و ترتيب: اساس هر سازماني به نظم آن بستگي دارد .
4-حفظ آرامش: آرامش ضمير ناخود آگاه را پويا و فعال ميكند.
5- استفاده صحيح از وقت :بنيامين فرانكلين، ((آيا زندگي را دوست داريد؟ پس وقت را تلف نكنيد زيرا زندگي از وقت تشكيل شده است .))
6- سلامتي و تندرستي: عقل سالم در بدن سالم است .
7- تغذيه مناسب: تغذيه صحيح نقش مهمي در سلامتي دارد.
8- دوري از مشروبات الكلي : مصرف مشروبات الكلي موجب ضعف حافظه مي شود .
9 - ورزش : ورزش كليد عمر طولاني است .
10-خواب كافي: خواب فراگيري و حافظه را تقويت مي كند.
11 -درك مطلب:آنچه در حافظه بلند مدت باقي مي ماند ، يعني مطالب است .
چند توصيه مهم كه بايدفراگيران علم از آن مطلع باشند.
1- حداكثر زماني كه افراد مي توانند فكر خود را بروي موضوعي متمركز كنند بيش از 30 دقيقه نيست ، يعني بايد سعي شود حدود 30 دقيقه بروي يك مطلب تمركز نمود و يا مطالعه داشت و حدود 10 الي 15 دقيقه استراحت نمود سپس مجددا" با همين روال شروع به مطالعه كرد.
2- پيش از مطالعه از صرف غذاهاي چرب و سنگين خودداري كنيد. و چند ساعت پس از صرف غذا مطالعه نمائيد چون پس از صرف غذاي سنگين بيشتر جريان خون متوجه دستگاه گوارش ميشود تا به هضم و جذب غذا كمك كند و لذا خونرساني به مغز كاهش مي يابد و از قدرت تفكر و تمركز كاسته ميشود . از مصرف الكل و دارو هم خودداري فرمائيد همچنين غذاهاي آردي مثل نان و قندي قدرت ادراك و تمركز را كم مي كند نوشابه هاي گازدارهم همينطور هستند.
3- ذهن آدمي با هوش است اگر يادداشت برداريد خود را راحت از حفظ و بياد سپاري مطالب مي كند و نيز همزمان نمي توانيد هم مطلبي را بنويسيد و هم گوش دهيد . پس در حين مطالعه لطفا" يادداشت برداري نمائيد.
مدير كل قرآن،عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در جلسه شوراي قرآن استان مركزي :
به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از اداره كل آموزش و پرورش استان مركزي ، وي با اشاره به شبيخون فرهنگي دشمن، تصريح كرد: اثر تخريبي تهاجم فرهنگي به مراتب خطرناكتر از سلاحهاي هستهاي و شيميايي بوده؛ چراكه دشمنان با تهاجم فرهنگي تمامي هستي فرزندان يعني فكر و ذهن آنها را تخريب ميكنند. بنيادي با اشاره به كسب موفقيتهاي عظيم ايران در منطقه، گفت: امروز ايران اسلامي همانند مرواريدي درخشان در جهان ميدرخشد و چشم بسياري از ابرقدرتهاي جهان را حيران كرده است. وي در ادامه اهميت ولايت فقيه در نظام اسلامي را يادآور شد و افزود: دشمن بهخوبي ميداند كه تنها راه شكست جامعه اسلامي، آسيب زدن به خيمهگاه ولايت فقيه است؛ ولي مردم بصير ايران همواره با پيروي از فرمايشات مقام معظم رهبري دشمنان را از رسيدن به اهداف شوم خود نااميد ميكنند. بنيادي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اهميت سند تحول بنيادين آموزش و پرورش، اظهار كرد: سند تحول بنيادين آموزش و پرورش نسخه شفابخشي است كه مهارت تربيت عبد صالح را محور كار خود قرار داده است. وي با اشاره بهاينكه راهاندازي مدارس خاص قرآني يكي از مفاد سند تحول بنيادين آموزش و پرورش است، گفت: مدارس قرآني نقطه عطف و قله رفيع وزارت آموزش و پرورش است. بنيادي پيرامون فعاليت مدارس خاص قرآني، اظهار كرد: هماكنون 1300 مدرسه خاص قرآني در سطح كشور به فعاليت ميپردازند كه از لحاظ كمي و كيفي به شيوهاي كاملاً قرآني اداره ميشوند و 7 كتاب نيز ويژه اين مدارس چاپ شده است. وي با اشاره به هزينه بودجههاي قرآني قابل توجه بهمنظور اجراي طرح نور در مدارس و همچنين كيفيت بخشي مسائل آموزشي در مدارس قرآني، يادآور شد: بودجههاي قرآني در سه سال اخير از آغاز فعاليت مدارس قرآني تاكنون رشد قابل توجهي داشته و قابل مقايسه با سالهاي قبل نيست. بنيادي ضمن ابراز رضايت از عملكرد آموزش و پرورش استان نسبت به اداره مدارس قرآني، تصريح كرد: استان مركزي نهتنها استاني پيشتاز در توليد كتب مورد نياز مدارس قرآني بوده؛ بلكه تا حدودي موفق به تأمين كتب مورد نياز استانهاي همجوار نيز شده است. مشاور وزير آموزش و پرورش در پايان با تأكيد بر اينكه مدارس قرآني بايد الگوي شايستهاي براي ساير مدارس باشند، گفت: ساماندهي نيروي انساني مدارس قرآني و بهكارگيري نيروهاي متخصص و مجرب در اين مدارس نقش مهمي در ارتقاي كيفيت آموزش در اين مدارس دارد.در سال تحصيلي آينده شاهد رشد و توسعه مدارس خاص قرآني در كشور خواهيم بود
محمد بنيادي، در جلسه شوراي قرآن و عترت آموزش و پرورش استان با بيان اينكه آخرين مباني نظري بشري توجه به اصول دين و روشهاي منبعث از ارزشهاي الهي است، گفت: تنها كتاب ديني كه بهطور كامل چاپ ميشود قرآن كريم است و رجوع به اين كتاب آسماني مبناي تحولات سازنده و ارزنده در جهان بشريت است.
ﺑﻪ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﺍﻓﮑﺎﺭﻧﯿﻮﺯ، ﻣﻬﺪﯼ ﻧﻮﯾﺪﺍﺩﻫﻢ ﮔﻔﺖ: ﺩﺭ ﻫﺸﺘﺼﺪ ﻭﻫﺸﺘﺎﺩﻣﯿﻦ ﺟﻠﺴﻪ ﺷﻮﺭﺍﯼ ﻋﺎﻟﯽ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺣﻀﻮﺭ ﻭﺯﯾﺮ ﻭ ﺍﻋﻀﺎﯼ ﺍﯾﻦ ﺷﻮﺭﺍ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭ ﺷﺪ، ﻣﻮﺍﺩ ﺩﺭﺳﯽ ﻭ ﺳﺎﻋﺎﺕ ﻫﻔﺘﮕﯽ ﭘﺎﯾﻪ ﺍﻭﻝ ﻣﺘﻮﺳﻄﻪ ﺍﻭﻝ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻬﺮ ۹۲ ﺑﻪ ﺗﺼﻮﯾﺐ ﺭﺳﯿﺪ ﻭ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺍﯾﻦ ﺩﺭﺱ، ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺍﯾﻦ ﭘﺎﯾﻪ ۳۰ ﺳﺎﻋﺖ ﺩﺭ ﭘﻨﺞ ﺭﻭﺯ ﻫﻔﺘﻪ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺩﺍﺷﺖ ﮐﻪ ﺟﺰﺋﯿﺎﺕ ﺁﻥ ﻧﯿﺰ ﺩﺭ ﺟﻠﺴﻪ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﻭ ﺑﻪ ﺗﺼﻮﯾﺐ ﺭﺳﯿﺪ. ﺑﻪ ﮔﻔﺘﻪ ﺩﺑﯿﺮﮐﻞ ﺷﻮﺭﺍﯼ ﻋﺎﻟﯽ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭ ﭘﺮﻭﺭﺵ، ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺍﯾﻦ ﻣﺼﻮﺑﻪ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺍﯾﻦ ﭘﺎﯾﻪ ﺩﺭ ۱۲ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺩﺭﺳﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺭﻭﺱ ﻗﺮﺁﻥ، ﻋﺮﺑﯽ، ﺯﺑﺎﻥ ﺧﺎﺭﺟﯽ، ﻋﻠﻮﻡ ﺗﺠﺮﺑﯽ، ﻣﻌﺎﺭﻑ ﺍﺳﻼﻣﯽ، ﺗﺮﺑﯿﺖ ﺑﺪﻧﯽ، ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻭ ﻫﻨﺮ، ﮐﺎﺭ ﻭ ﻓﻨﺎﻭﺭﯼ ﻭ ﺗﻔﮑﺮ ﻭ ﺳﺒﮏ ﺯﻧﺪﮔﯽ ۲ ﺳﺎﻋﺖ ﺩﺭ ﻫﻔﺘﻪ، ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺳﻪ ﺳﺎﻋﺖ ﺩﺭ ﻫﻔﺘﻪ، ﺭﯾﺎﺿﯽ ﻭ ﺯﺑﺎﻥ ﻭ ﺍﺩﺑﯿﺎﺕ ﻓﺎﺭﺳﯽ ﻧﯿﺰ ﭼﻬﺎﺭ ﺳﺎﻋﺖ ﺩﺭ ﻫﻔﺘﻪ، ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻣﯽﺑﯿﻨﻨﺪ. ﺩﺑﯿﺮﮐﻞ ﺷﻮﺭﺍﯼ ﻋﺎﻟﯽ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺍﺯ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﯾﮏ ﺳﺎﻟﻪ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﺑﻪ ﺍﻋﻀﺎﯼ ﺷﻮﺭﺍ ﺩﺭ ﺟﻠﺴﻪ ﺭﻭﺯ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺧﺒﺮﺩﺍﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ: ﺳﯿﺎﺳﺘﻬﺎﯼ ﺍﺑﻼﻏﯽ ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺟﻠﺴﻪ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻭ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻫﻤﺴﻮﯾﯽ ﺁﻥ ﺑﺎ ﺳﻨﺪ ﺗﺤﻮﻝ، ﻣﺮﺍﺗﺐ ﻗﺪﺭﺩﺍﻧﯽ ﻭ ﺗﺸﮑﺮ ﺩﺳﺖﺍﻧﺪﺭﮐﺎﺭﺍﻥ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﺍﺯ ﻣﻘﺎﻡ ﻣﻌﻈﻢ ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺍﺭﺳﺎﻝ ﺷﺪ
در جدول زیر تراز آخرین فرد قبول شده کانونی در رشته دندان پزشکی در دانشگاه های برتر تهران و کلان شهر ها ارائه شده است. اطلاعات دیگری که در این جدول وجود دارد و برای شما جالب خواهد بود ، این است که از کانون های هر شهر چه تعدادی به هر دانشگاه رفته اند. این اطلاعات در تشخیص گرایش دانش آموزان و اقبال عمومی در انتخاب رشته به شما کمک خواهد کرد. برای مشاهده مطلب به ادامه مطلب بروید برای قبولی در رشته دندان پزشکی چه ترازی لازم است؟
ادامه مطلب...
سوالات آزمون آزمایشی قلم چی ۱۳۹۲/۲/۱۳ ( سال چهارم دبیرستان – تجربی)
لینک مستقیم :سوالات آزمون آزمایشی قلم چی 1392/2/13 ( سال چهارم دبیرستان - تجربی)
فرض کنید می خواهیم حاصل ضرب ۵×۶ را حساب کنیم . انگشت های هر دو دست را باز می کنیم . بعد می گوییم : چون یکی از عددها ۵ است ، پس هر پنج انگشت دست چپ را باز نگاه می داریم . چون عدد دیگر ۶ است و شش یک واحد از پنج بیش تر است پس یک انگشت دست راست را تا می کنیم . آن وقت حاصل ضرب شماره انگشت هایی را که تا نکرده ایم به دست می آوریم . دست چپ پنج انگشت باز دارد و دست راست چهار انگشت باز ، پس ۲۰= ۵×۴ . بعد در برابر هر انگشت تا کرده، ده واحد به این حاصل ضرب اضافه می کنیم . در این مثال، چون یک انگشت تا کرده بودیم ، پس ۱۰ را به ۲۰ اضافه می کنیم ، می شود ۳۰ .
برگرفته از مجله پیک نوجوان : شماره ۲ / دوره سوم/ نیمه دوم مهرماه ۱۳۵۳ منبع: سایت دبیرستانی کنوری www.fera.IR
دانلود نمونه سوالات پایانی سال اول دبیرستان
شامل دروس : ریاضی ، فیزیک، عربی ، زبان انگلیسی ، شیمی ، زیست شناسی
دانلود نمونه سوالات پایانی سال دوم دبیرستان رشته تجربی
شامل دروس : ریاضی ، فیزیک ، عربی ، شیمی ، زیست ، زبان
دانلود نمونه سوالات پایانی سال دوم دبیرستان رشته ریاضی
شامل دروس : ریاضی ، فیزیک ، عربی ، شیمی ، زبان
از هم تقتق ترسناک قدمهای خرداد و درس خواندنهای شب امتحان و بوی چای غلیظ و نسکافه پرملات، به گوش و چشـم و بینی میرسد.
خردادی که خوب یا بد، میخواهد تلاش نه ماهه سال تحصیلی را، یک جا نشان پدر و مادر و عمه و خاله دهد و در این افشاگری، رحم و مروت هم سرش نمیشود. اگر کارنامهات پر از ۲۰ باشد که هیچ! مثل بادکنک بادت میکند و به هوا می بردت، اما به ازای هر عدد کوچکتر از ۲۰، تو را هم پیش در و همسایه کوچک میکند! حالا.... به ادامه مطلب بروید ...
ادامه مطلب...
نیرویی که دو اتم را در یک پیوند کووالانسی به هم متصل نگه می دارد؛ ممکن است از نیروی موجود میان یک جفت کاتیون و آنیون بیشتر است.
پس از تشکیل پیوند کوالانسی ؛نیروهای دافعه و جاذبه برابر می شوند و اتم ها در فاصلهای تعادلی نسبت به هم قرار میگیرند. طول پیوند نشاندهندهی جایگاه اتمها در پایینترین سطح انرژی است. اغلب طول پیوند با انرژی پیوند نسبت عکس دارد. اگرتفاوت الکترونگاتیوی دو اتم در یک پیوند بزرگتر از۷ /۱ باشد؛اغلب آن را در گروه پیوندهای یونی دسته بندی کرد.فلوئور با وجود کوچک بودن شعاع انرژی پیوندش نیز کم است. پیوندهای کووالانسی ناقطبی و یونی ؛دو انتهای یک گستره از انواع پیوند به شمار میرود. ستارهشناسان گمان میکنند که سطح بزرگترین ماه سیاره ی کیوان (زحل)از اتان مایع پوشیده شده است . جرم فرمول مولکولی گلوکز ۶برابرجرم فرمول تجربی آن است. فرمالدهید سمی و سرطان زا ست و فرمول تجربی آن مشابه فرمول تجربی استیک اسید است. در نشادر هر سه پیوند یونی ؛کووالانسی وداتیو کجود دارد وتعدادپیوند کووالانسی درآن باتعدادپیوند کووالانسی در دی نیتروژن مونواکیسد برابر است. در مولکول دی کلرومتان؛ اغلب اتم ها به جز هیدروژن به آرایش هشتایی پایدار رسیده اند. دی متیل اتر گازی است که بعنوان پیشرانه در افشانه ها وگاز یخچال به کار می رود. مولکول کلردی اکسید ؛دارای شکل هندسی خمیده بودا و همه ی اتم های آن از قاعده ی هشتایی پیروی نمی کنند. درساختار مولکول کربن مونواکسید ؛یک پیوند کووالانسی کوئوردینانسی وجود دارد. هر مولکولی که دارای کولکول قطبی باشد در میدان الکتریکی جهت گیری می کند. در مولکول فرمالدهید؛زاویه ی میان پیوندهای یگانه از ۱۲۰ درجه کوچک تر است. توزیع ناهمگون الکترون ها روی مولکول؛نیروهای بین مولکول را افزایش می رهد. هیدروژن کلرید ترکیبی است و اتم هیدروژن در آن بار الکتریکی جزئی مثبت است. شمار جفت الکترون های پیوندی در کولکول اتن وکتن برابراست. زاویهNH3 برابر PH3نیست وبزرگتر از زاویه ی پیوند در مولکول آب است. فرموا تجربی CH2Oرامی توان به سه ترکیب فرمالدهید؛استیک اسید وگلوکز نسبت داد. درCH4,نیروی جاذبه ی بین مولکولی تنها از نوع نیروی جاذبه ی لاندون است. از میان گونه های «BF3؛H3O+؛ALCL3؛PH3»؛تنهاPH3 می تواند بایونا+H پیوند کووالانسی- کوئوردینانسی تشکیل دهد. درمیان گونه های شیمیایی«SF4 ,NH4+ ,PCL4+ ,SiF4 , IF4+ » ؛۳ گ.نه دارای شکل هندسی چهار وجهی منتظم اند. دربین مولکولهای «SiF4 ,PCL5 ,SF4 , BCL3»,تنها یک مولکول وجود دارد که قاعده ی هشتایی پایدار در مورد اتم مرکزی آن ها رعایت شده است. دربین ترکیبهای «CaC2, C2H4, HCN, C2H2, N2, O2 ,HF »؛تنها چهار ترکیب وجود دارد که پیوند کووالانسی سه گانه دارند.
سوال امتحانی دانشگاه هاروارد:
این سوال مربوط به سال ۲۰۰۱ رشته علوم تحقیقات دانشگاه هاروارد است و استفاده از ماشین حساب ممنوع بوده است. سوال این است که …. اگر ۲ = ۲۵ ۳ = ۱۲۵ ۴ = ۶۲۵ ۵ = ؟
۱ = ۵
ادامه مطلب...
حسن ساعی دهقان در گفتوگو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، با بیان اینکه مرحله دوم آزمونهای المپیاد علمی دانشآموزی دقایقی پیش در سراسر کشور به صورت همزمان آغاز شد، اظهار کرد: مرحله دوم آزمونهای المپیاد علمی دانشآموزی به صورت متمرکز در مراکز استانها و همچنین ۸ حوزه خارج از کشور در قالب ۲ حوزه دختران و پسران برگزار میشود.
وی با بیان اینکه در هر استان فقط ۲ حوزه امتحانی دختران و پسران برای آزمون المپیادهای علمی دایر است، افزود: امروز صبح ساعت ۸:۳۰ آزمون های رشته فیزیک و زیست آغاز و همچنین برگزاری آزمون رشته کامپیوتر در ۲ نوبت بعد از ظهر امروز و صبح فردا انجام میشود.
معاون باشگاه دانش پژوهان جوان با بیان اینکه آزمون فیزیک از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۳ امروز به مدت زمان ۲۷۰ دقیقه به طول خواهد انجامید، گفت: یک سوال عملی و ۸ سوال نظری که باید به صورت تشریحی پاسخ داده شوند، تشکیل دهنده محتوای سوالات آزمون فیزیک است؛ در آزمون عملی دانش آموزان با در اختیار داشتن ابزار و وسایل لازم، آزمایش خواسته شده را انجام می دهند و نتیجه را به صورت کتبی ارائه خواهند داد.
ساعی دهقان با بیان اینکه دانش آموزان شرکت کننده در رشته زیست شناسی نیز از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۱:۳۰، به مدت ۱۸۰ دقیقه مهلت دارند تا به ۱۷ سئوال آزمون مربوطه پاسخ دهند، تصریح کرد: امروز ۱۵۴۵ دانش آموز در رشته فیزیک، ۱۱۰۹ دانش آموز در رشته زیست شناسی و ۱۶۲۰ دانش آموز در رشته کامپیوتر در سراسر کشور و ۸ حوزه خارج از کشور در مرحله دوم آزمون المپیادهای علمی به رقابت می پردازند.
وی در پایان در پاسخ به این سوال که نتایج این آزمون ها چه زمانی اعلام خواهد شد، اظهار کرد: طبق پیش بینی ها و برنامه ریزی های صورت گرفته، در دهه سوم خردادماه نتایج مرحله دوم آزمون های المپیاد علمی دانش آموزی اعلام خواهد شد.
دانلود مجموعه نکات جمع بندی مبحث ریاضیات پایه
سلام میخوام نکته و تست امروز رو یه جور دیگه مطرح کنم؛یعنی بصورت تشریحی اما شک نکن که همین سوالات تشریحی هستن که به تست تبدیل میشن!!! شعار ueqm اینه که : “همیشه راه ساده تری هم هست!!!” فایل زیر رو دانلود کن و ازش الگو بگیر،برای حل تست های مشابه! منبع : www.ueqm.ir
منبع : سایت کارامث سوالات خردا ۹۰ ***************************** آمار مدل سازی دهخدا طراح : سپهری ********************************* آمار و مدل سازی طراح : جناب آقای رضا کاظمی آمار و مدل سازی طراح: جناب آقای رضا کاظمی با سپاس فراوان از همکار خوبمان جناب آقای کاظمی از قزوین ********************************* آمار و مدلسازی سوم تجربی طراح: خانم محمدباقری سوالات ریاضی پایه دوم ریاضی- طراح : خانم حسنلو سوالات آمار و مدلسازی پایه دوم ریاضی- طراح: خانم حسنلو سوالات ریاضیات ۲ تجربی طراح: خانم میری سوالات ریاضی ۱- طراح : خانم یوسفی سوالات هندسه ۱ – پایه دوم تجربی و ریاضی- طراح :خانم قره داغی سوالات آمار و مدلسازی پایه دوم انسانی- طراح: خانم صالح آهنگر با سپاس فراوان از همکاران خوبمان در دبیرستان ایثار خانم ها محمد باقری و حسنلو ************************** سوالات ارسالی دوست ارجمندم جناب آقای حسینی از اهر مجموعه سوالات ارسالی دوست و همکار بزرگوارم جناب آقای محمودی از فریمان با سپاس از جناب آقای محمودی ************************************ سوالات ریاضیات ۲ دبیرستان محمد باقر صدر ناحیه ۳ تبریز با سپاس از دوست و همکار ارجمندم جناب آقای بختی ************************************ نمونه سوالات آمار و مدلسازی دبیرستان نمونه دولتی مولود کعبه شهرستان قدس طراح سوالات: خانم ذوالقدر از همکار محترم سرکار خانم ذوالقدر سپاسگزارم *************************** سوالات ارسالی دوست و همکار بزرگوارم جناب آقای اسکندری ار ناحیه ۳ تبریز با سپاس فراوان از دوست و همکار ارجمندم جناب آقای اسکندری *********************************** ارسالی از همکار خوبمان سرکار خانم اعتماد از منطقه ۱۵ تهران *************************** با سپاس از دوست خوبم جناب آقای مروتی از ناحیه ۴ تبریز *************************** نمونه سئوال ریاضی ۲ ارسالی از جناب آقای عارف میاحی عرب دبیر دبیرستان نمونه دولتی دکتر حسابی ناحیه ی ۲ اهواز با سپاس فراوان از دوست و همکار بزرگوارم جناب آقای عامری ************************* ریاضیات ۲ از استاد درآیش تصویر صفحه اول سوال تصویر صفحه دوم سوال با تشکر از استاد درآیش ********************* مجموعه سوالات ارسالی دوست و همکار بزرگوارم جناب آقای اسکندری ار ناحیه ۳ تبریز *********************************** آمار سوم تجربی طراح : جناب آقای جهانگیری با سپاس فراوان از همکار خوبمان جناب آقای جهانگیری از ناحیه ۳ تبریز ***************************** آمار مدل سازی دهخدا طراح : سپهری ********************************* آمار و مدل سازی طراح : جناب آقای رضا کاظمی آمار و مدل سازی طراح: جناب آقای رضا کاظمی با سپاس فراوان از همکار خوبمان جناب آقای کاظمی از قزوین ********************************* آمار و مدلسازی سوم تجربی طراح: خانم محمدباقری سوالات ریاضی پایه دوم ریاضی- طراح : خانم حسنلو سوالات ریاضیات ۲ تجربی طراح: خانم میری سوالات ریاضی ۱- طراح : خانم یوسفی سوالات هندسه ۱ – پایه دوم تجربی و ریاضی- طراح :خانم قره داغی با سپاس فراوان از همکاران خوبمان در دبیرستان ایثار خانم ها محمد باقری و حسنلو ************************** از لینک زیر سؤال و پاسخ ریاضیات ۱ مجتمعهای آموزشی شهید چمران ۱ و ۲ بیروت را دریافت نمایید. مجتمعهای آموزشی شهید چمران ۱و۲ بیروت با سپاس فراوان از همکاران خوبمان آقای حیدری و سرکار خانم رسولی زاده ***************************** با سپاس فراوان از همکاران خوبمان آقایان حسینی و ساداتی از قائم شهر ************************************* سوالات ریاضیات ۲ طراح: جناب آقای رضا علیزاده ریاضی ۱ ابن سینا طراح: جناب آقای رضا علیزاده ریاضی عمومی ۲ طراح: جناب آقای رضا علیزاده با سپاس فراوان از دوست و همکار خوبم جناب آقای علیزاده از نور آباد *************************** سوالات ارسالی همکار خوبمان استاد علیزاده از نور آباد هندسه تحلیلی طراح رضاعلیزاده از شهرستان دلفان ریاضیات گسسته دبیرستان غیرانتفاعی ابن سیناشهرستان نورآباد طراح استاد علیزاده هندسه تحلیلی و ریاضیات گسسته ارسالی همکار عزیزم آقای محمد میری از دبیران ریاضی بخش الوار گرمسیری از توابع اندیمشک آقای محمد میری از دبیران ریاضی بخش الوار گرمسیری از توابع اندیمشک ارسالی همکار ارجمند آقای امیر رزم آرا ازشهرستان مه ولات ریاضی عمومی چهارم تجربی ارسالی همکارگرانقدرمان جناب آقای موسی بشارت نیا دبیر ریاضی شهرستان مهر ،استان فارس سوال ریاضی عمومی تجربی ارسالی از همکار خوبمان جناب آقای نصیری از مشهد سوالا ریاضی عمومی ارسالی از همکار خوبمان جناب آقای کارگر بهبهانی از شهرستان بهبهان استان خوزستان ریاضی۲ارسالی ازهمکار عزیزمان آقای هادی کارگربهبهانی از بهبهان استان خوزستان سوالات ارسالی همکار خوبمان یوسف منصوری دبیر ریاضی از اسلام اباد غرب سوالات آمار و مدل سازی ارسالی از دوست و همکار خوبم آقای فتاح پور از ناحیه ۲ تبریز سوالات ریاضی ۱ استاد حافظ پل از دزفول آزمون ریاضی اول متوسطه مربوط به دبیرستان آزادگان دزفول در اردیبهشت٩١ سوالات هندسه ۱ و ریاضی ۱ خانم محمد باقری سوالات ارسالی همکار محترم خانم دودانگه از ابهر سوالات ارسالی دوست و همکار خوبم جناب آقای شایان نسب از دزفول ************************************* سولات ریاضی ۱و ریاضی ۲طراح آقای مسیب رضایی از نهاوند *************************************************** سوالات ارسالی همکار خوبمان خانم اقدامی مقدم از بندر انزلی وبلاگ : http://www.77math.com سوالات ارسالی همکار خوبمان آقای بهروز قیامی از ناحیه ۱ رشت ریاضیات گسسته ارسالی همکار خوبمان آقای جواد کاخکی از تبادکان مشهد هندسه تحلیلی ارسالی همکار خوبمان جواد کاخکی از تبادکان مشهد ریاضی عمومی ارسالی همکار خوبمان جواد کاخکی ******************************* سوالات ارسالی دوست و همکار خوبم جناب آقای علوی از مرند سوالات امتحان ریاضی ۱ شاملو۲ مرند ۹/۳/۱۳۹۱ سوالات امتحان ریاضی پایه چهارم انسانی شاملو ۲ مرند ۱۱/۳/۱۳۹۱ ************************ سوال آمار و مدل سازی ارسالی از همکار خوبمان سرکار خانم فرزانه نصر از اصفهان ****************************** سوال و راهنمای تصحیح امتحان هماهنگ ریاضی ۱ سال اول متوسطه (خارج کشور) خردادماه ۹۱ با سپاس از همکار خوبم استاد حیدری از بیروت ********************* سوالات ریاضی ۲ خرداد ۹۱ استاد حسینی از اهر ************************** ارسالی همکارمحترم سرکارخانم فاطمه گوهری از استان خراسان رضوی دبیرستان شهیدحسینی محراب ***********************دانلود نمونه سوالات درس ریاضی پایه های مختلف
ریاضیات گسسته دبیرستان بهشتی ۱ شهرستان نورآباد طراح استاد علیزاده
ردیف
نوع فایل
مشخصات
۱
ریاضی دوم دبیرستان امام علی (ع)
۲
ریاضی اول دبیرستان امام علی (ع)
۳
ریاضی اول دبیرستان شاهد
1-لیست اسامی همه ی رشته های نظری
ریاضی و فیزیک
علوم تجربی
ادبیات و علوم انسانی
علوم و معارف اسلامی
هنر
لیست اسامی همه یرشته های فنی
الکترونیک
الکتروتکنیک
الکترونیک و مخابرات دریایی
مکانیک موتورهای دریایی
ناوبری
ساختمان
نقشه برداری
چاپ
تأسیسات
صنایع چوب و کاغذ
مکانیک خودرو
ساخت وتولید
نقشه کشی عمومی
صنایع فلزی
سرامیک
متالوژی
صنایع نساجی
صنایع شیمیایی
معدن
لیست اسامی همه یرشته های حرفه ای
حسابداری بازرگانی
طراحی و دوخت
کامپیوتر
تربیت بدنی
مدیریت خانواده
صنایع غذایی
گرافیک
نقشه کشی معماری
مرمت آثار فرهنگی
سینما
پشتیبانی صحنه
کودکیاری
توجه! توجه!
مراقب افت تحصیلی خود باشید!
سال اول دبیرستان، سال سرنوشت شماست پس مراقب افت تحصیلی خود باشید. همان طور که
دراین مقاله تلاش می کنیم تا شناخت اجمالی از سال اول دبیرستان به شما ارائه دهیم.
یکی از تغییرات بارزی که شما با آن روبرو شده اید کتاب های درسی شما می باشد.
سال اول دبیرستان درس علوم راهنمایی به سه کتاب تخصصی فیزیک، شیمی، علوم زیستی و بهداشت و کتاب ادبیات دوره راهنمایی هم به دو کتاب ادبیات فارسی و زبان فارسی تقسیم شده است. توجه و علاقه به هر کدام از این دروس در انتخاب رشته سال دوم دبیرستان، برای شما راهگشاست.
در پایان این سال تحصیلی انتخاب رشته دوره متوسطه را در پیش خواهید داشت. انتخاب یکی از پنج رشته ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، کاردانش و فنی حرفه ای. بنابراین توجه به زمینه های علایق شخصی، استعداد و داشتن دورنمایی از آینده شغلی در انتخاب صحیح رشته تحصیلی به شما کمک خواهد کرد. این سال، سال سرنوشت شماست پس آگاهانه و با شناخت درست این مسیر را طی کنید.
برای مطالعه کلی دروس: پیش مطالعه قبل از شروع کلاس، مطرح کردن سوال بر سر کلاس و مرور مطالعه تدریس شده در منزل به یادگیری سریع و تفهیم مطالب به شما کمک خواهد کرد.
باید دقت داشته باشید که هر درس شیوه مطالعه خاص خود را می طلبد. به عنوان مثال درس عربی و زبان انگلیسی به یادگیری لغات و حل تمرین زیاد نیاز دارد و درس ریاضی و فیزیک هم نیازمند تمرین و رفع اشکال بر سر کلاس می باشد.
یادگیری کامل کتاب درسی و حل تمارین، مطالعه جزوات درسی دبیران به ترتیب موجب تفهیم، تثبیت و تسلط مطالب درسی برای شما خواهد بود. پس مطالب درس ریاضیات را جدی بگیرید و به یادگیری بهتر خود کمک کنید.
بسیار مهم: معدل کتبی سوم دبیرستان چند سالی است که مستقیماً در کنکور سراسری تأثیر بسزایی داشته و همتراز دروسی مانند عربی و زبان نمره آن به درصد تبدیل شده و جزو یکی از دروس کارنامه کنکور محاسبه می گردد. امسال (سال ۹۰) که انتخاب رشته ها را انجام می دادیم ، کارنامه ها ی داوطلبان حکایت جالبی را نقل می کردند و آن اینکه تأثیر ۲۵ درصدی معدل در کارنامه ها اختلاف بسیار زیادی را برای معدل های نابرابر اما با درصدهای یکسان سبب شده بود اگر پیش از سال ۹۰ ، ۲ داوطلب با درصدهای یکسان اما با ۴ نمره اختلاف بین دو معدل کتبی شان داشتیم ، تفاوتی درحدود ۴۰ درصد را در اختلاف رتبه هایشان را ایجاد می کرد مثلاً دانش آموزی با معدل ۱۰ و با رتبه ی ۸۰۰۰ همان درصدهایی را داشت که دانش آموزی با معدل ۱۹ با رتبه ی ۵۰۰۰ داشت اما امسال دانش آموز با معدل ۱۹ رتبه اش ۳۰۰۰ شده بود یعنی در کل چیزی حدود ۶۰ درصد اختلاف به سبب معدل پایینتر وبالاتر بین دو داوطلب افتاده بود؛ به همین خاطر به دانش آموزان سال سومی اکیداً توصیه می شود که معدل سال سوم خود را بسیار بسیار بسیار جدی بگیرند !!!!!! برای رسیدن به چنین هدفی لازم است دانش آموزان از همان ابتدای سال سوم با شدت هر چه تمام تر روی دروس خود به خوبی کار کرده و از همان آغاز سال نمره های خود را بالای نوزده نگه دارند ، حتی در برخی موارد توصیه می شود با شرکت در کلاس های خصوصی و نیمه خصوصی ضعف های خود را جبران نمایند ، این نوع هزینه بسیار بهتر از آن است که بخواهید کمبود معدل خود را با انواع کلاس های کنکور جبران نمایید. به همین خاطر جلسات برنامه ریزی ویژه ای اختصاصاً برای دانش آموزان خوبی که احیاناً با همه ی ضعفهای خود انگیزه بالایی دارند و می خواهند معدل بالایی در آزمون های کتبی سوم دبیرستان بگیرند انجام می دهیم .تأثیر چشمگیر معدل سوم دبیرستان در کنکور سراسری
برنامه ریزی هایی که صورت می گیرد از نظر کیفیت و شیوه ، کاملاًً متفاوت با آن چیزی است که دانش آموزان تاکنون دیده یا شنیده اند.
دانلود جزوه آموزشی زمین شناسی
با تشکر از رضا ستار دانش آموز سوم تجربی کاری از محمد گنجی www.m-ganji.com