نوشته شده در تاريخ جمعه 31 خرداد 1392برچسب:, توسط محمد صدری |

  

 

 

 

نوشته شده در تاريخ جمعه 31 خرداد 1392برچسب:, توسط محمد صدری |

دانلود جزوه آموزش ریاضی سوم تجربی ، درس به درس و کامل همراه با سوالات تشریحی باپاسخ تشریحی

برای دانلود روی لینک زیر کلیک نمایید

 

http://s2.picofile.com/file/7173348602/NASHRE_3TAJROBI_1_.pdf.html

نوشته شده در تاريخ جمعه 31 خرداد 1392برچسب:تست های جامع زیست شناسی پیش دانشگاهی, توسط محمد صدری |

  

برای دانلود روی لینک زیر کلیک نمایید

 

رمز فایل: www.Razaviansh.ir

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 30 خرداد 1392برچسب:, توسط محمد صدری |

 

برای دانلود روی لینک زیر کلید نمایید

 

 

 

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:, توسط محمد صدری |

 

 

 

 برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 29 خرداد 1392برچسب:, توسط محمد صدری |

 

 

 

 

 

 

 

 برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید

 

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 20 خرداد 1392برچسب:, توسط محمد صدری |


حلول ماه شعبان بر همه ی مسلمانان جهان مبارک


پیشاپیش:

ولادت باسعادت

امام حسین (ع) 

امام سجاد (ع) 

 حضرت عباس (ع) 

بر همگان مبارک

 

شورای دانش آموزی دبیرستان شهید رضویان دهاقان

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 16 خرداد 1392برچسب:, توسط محمد صدری |

 

 

 برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید

 

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 6 خرداد 1392برچسب:, توسط محمد صدری |

 

بارها شنيده ايم كه دانش آموز يا دانشجويي مي گويد :(( ديگرحال و حوصله خواندن اين كتاب را ندارم ))يا ((آنقدرازاين كتاب خسته شده ام كه قابل گفتن نيست))ويا ((هرچقدرميخوانم مثل اينكه كمتر ياد مي گيريم))ويا ((10 بار خواندم و تكرار كردم ولي بازهم ياد نگرفتم))به راستي مشكل چيست ؟ آيا براي يادگيري درس واقعا" بايد 10 بار كتاب را خواند ؟ آيا بايد دروس خود را پشت سرهم مروركرد؟وآيا بايددهها بار درس راتكراركردتا يادگرفت ؟ مطمئنا" اگر چنين باشد ، مطالعه كاري سخت و طاقت فرسا است . اما واقعيت چيزي ديگر است . واقعيت آن است كه اين گروه از فراگيران ، روش صحيح مطالعه را نمي دانند و متاسفانه در مدرسه و دانشگاه هم چيزي راجع به چگونه درس خواندن نمي آموزند . يادگيري و مطالعه ، رابطه اي تنگاتنگ و مستقيم با يكديگر دارند، تا جايي كه مي توان اين دو را لازم و ملزوم يكديگر دانست. براي اينكه ميزان يادگيري افزايش يابد بايد قبل از هرچيز مطالعه اي فعال و پويا داشت .

 


شيوه صحيح مطالعه ،چهار مزيت عمده زير را به دنبال دارد:

 

1- زمان مطالعه را كاهش ميدهد.

2- ميزان يادگيري را افزايش ميدهد .

3-مدت نگهداري مطالب در حافظه را طولاني تر مي كند.

4- بخاطر سپاري اطلاعات را آسانتر مي سازد.

 

براي داشتن مطالعه اي فعال و پويا نوشتن نكات مهم درحين خواندن ضروري است تابراي مرور مطالب،دوباره كتاب رانخوانده و در زماني كوتاه ازروي يادداشتهاي خود مطالب را مرور كرد .يادداشت برداري ، بخشي مهم و حساس از مطالعه است كه بايد به آن توجهي خاص داشت . چون موفقيت شما را تا حدودي زياد تضمين خواهد كرد و مدت زمان لازم براي يادگيري را كاهش خواهد داد. خواندن بدون يادداشت برداري يك علت مهم فراموشي است.

 

مطالعه ی صحیح

 

شش روش مطالعه :

 

خواندن بدون نوشتن ،خط كشيدن زيرنكات مهم، حاشيه نويسي، خلاصه نويسي ،كليد برداري، خلاقيت و طرح شبكه اي مغز

 

1-خواندن بدون نوشتن: روش نادرست مطالعه است . مطالعه فرآيندي فعال و پويا است وبراي نيل به اين هدف بايد از تمام حواس خود براي درك صحيح مطالب استفاده كرد. بايد با چشمان خود مطالب را خواند، بايد در زمان مورد نياز مطالب را بلند بلند ادا كرد و نكات مهم را يادداشت كرد تا هم با مطالب مورد مطالعه درگير شده و حضوري فعال و همه جانبه در يادگيري داشت و هم در هنگام مورد نياز ، خصوصا" قبل از امتحان ، بتوان از روي نوشته ها مرور كرد و خيلي سريع مطالب مهم را مجددا" به خاطر سپرد .

 

2- خط كشيدن زير نكات مهم :اين روش شايد نسبت به روش قبلي بهتر است ولي روش كاملي براي مطالعه نيست چرا كه در اين روش بعضي از افراد بجاي آنكه تمركز و توجه بروي يادگيري و درك مطالب داشته باشند ذهنشان معطوف به خط كشيدن زير نكات مهم مي گردد .حداقل روش صحيح خط كشيدن زير نكات مهم به اين صورت است كه ابتدا مطالب را بخوانند و مفهوم را كاملا" درك كنند و سپس زير نكات مهم خط بكشند نه آنكه در كتاب بدنبال نكات مهم بگردند تا زير آن را خط بكشند .

 

3- حاشيه نويسي :اين روش نسبت بدو روش قبلي بهتر است ولي بازهم روشي كامل براي درك عميق مطالب و خواندن كتب درسي نيست ولي مي تواند براي يادگيري مطالبي كه از اهميتي چندان برخوردار نيستند مورد استفاده قرار گيرد.

 

4- خلاصه نويسي : در اين روش شما مطالب را ميخوانيد و آنچه را كه درك كرده ايد بصورت خلاصه بروي دفتري يادداشت مي كنيد كه اين روش براي مطالعه مناسب است و از روشهاي قبلي بهتر مي باشد چرا كه در اين روش ابتدا مطالب را درك كرده سپس آنها را يادداشت مي كنيد اما بازهم بهترين روش براي خواندن نيست .

 

5- كليد برداري :كليد برداري روشي بسيار مناسب براي خواندن و نوشتن نكات مهم است . در اين روش شما بعد از درك مطالب ، بصورت كليدي نكات مهم را يادداشت مي كنيد و در واقع كلمه كليدي كوتاهترين، راحتترين ،بهترين وپرمعني ترين كلمه اي است كه با ديدن آن، مفهوم جمله تداعي شده و به خاطر آورده مي شود .

 

6- خلاقيت و طرح شبكه اي مغز: اين روش بهترين شيوه براي يادگيري خصوصا" فراگيري مطالب درسي است .در اين روش شما مطالب را ميخوانيد بعد از درك حقيقي آنها نكات مهم را به زبان خودتان و بصورت كليدي يادداشت مي كنيد و سپس كلمات كليدي را بروي طرح شبكه اي مغز مي نويسد ( در واقع نوشته هاي خود را به بهترين شكل ممكن سازماندهي مي كنيد و نكات اصلي و فرعي را مشخص مي كنيد)تا در دفعات بعد به جاي دوباره خواني كتاب ، فقط به طرح شبكه اي مراجعه كرده وبا ديدن كلمات كليدي نوشته شده بروي طرح شبكه اي مغز ، آنها را خيلي سريع مرور كنيد . اين روش درصد موفقيت تحصيلي شما را تا حدود بسيار زيادي افزايش ميدهد و درس خواندن را بسيار آسان مي كند. و بازده مطالعه را افزايش ميدهد.

 

مطالعه ی صحیح

 

شرايط مطالعه

 

((بكارگيري شرايط مطالعه يعني بهره وري بيشتر از مطالعه ))


شرايط مطالعه ، مواردي هستند كه با دانستن ، بكارگيري و يا فراهم نمودن آنها ، مي توان مطالعه اي مفيدتر با بازدهي بالاتر داشت و در واقع اين شرايط به شما مي آموزند كه قبل از شروع مطالعه چه اصولي را به كار گيريد ، در حين مطالعه چه مواردي را فراهم سازيد و چگونه به اهداف مطالعاتي خود برسيد و با دانستن آنها مي توانيد با آگاهي بيشتري درس خواندن را آغاز كنيد و مطالعه اي فعالتر داشته باشيد :

 

1- آغاز درست :براي موفقيت در مطالعه ،بايد درست آغازكنيد.

2- برنامه ريزي : يكي از عوامل اصلي موفقيت ، داشتن برنامه منظم است .

3- نظم و ترتيب: اساس هر سازماني به نظم آن بستگي دارد .

4-حفظ آرامش: آرامش ضمير ناخود آگاه را پويا و فعال ميكند.

5- استفاده صحيح از وقت :بنيامين فرانكلين، ((آيا زندگي را دوست داريد؟ پس وقت را تلف نكنيد زيرا زندگي از وقت تشكيل شده است .))

6- سلامتي و تندرستي: عقل سالم در بدن سالم است .

7- تغذيه مناسب: تغذيه صحيح نقش مهمي در سلامتي دارد.

8- دوري از مشروبات الكلي : مصرف مشروبات الكلي موجب ضعف حافظه مي شود .

9 - ورزش : ورزش كليد عمر طولاني است .

10-خواب كافي: خواب فراگيري و حافظه را تقويت مي كند.

11 -درك مطلب:آنچه در حافظه بلند مدت باقي مي ماند ، يعني مطالب است .

 

 

چند توصيه مهم كه بايدفراگيران علم از آن مطلع باشند.

 

1- حداكثر زماني كه افراد مي توانند فكر خود را بروي موضوعي متمركز كنند بيش از 30 دقيقه نيست ، يعني بايد سعي شود حدود 30 دقيقه بروي يك مطلب تمركز نمود و يا مطالعه داشت و حدود 10 الي 15 دقيقه استراحت نمود سپس مجددا" با همين روال شروع به مطالعه كرد.

 

2- پيش از مطالعه از صرف غذاهاي چرب و سنگين خودداري كنيد. و چند ساعت پس از صرف غذا مطالعه نمائيد چون پس از صرف غذاي سنگين بيشتر جريان خون متوجه دستگاه گوارش ميشود تا به هضم و جذب غذا كمك كند و لذا خونرساني به مغز كاهش مي يابد و از قدرت تفكر و تمركز كاسته ميشود . از مصرف الكل و دارو هم خودداري فرمائيد همچنين غذاهاي آردي مثل نان و قندي قدرت ادراك و تمركز را كم مي كند نوشابه هاي گازدارهم همينطور هستند.

 

3- ذهن آدمي با هوش است اگر يادداشت برداريد خود را راحت از حفظ و بياد سپاري مطالب مي كند و نيز همزمان نمي توانيد هم مطلبي را بنويسيد و هم گوش دهيد . پس در حين مطالعه لطفا" يادداشت برداري نمائيد.

 

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 6 خرداد 1392برچسب:, توسط محمد صدری |

 مدير كل قرآن،عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در جلسه شوراي قرآن استان مركزي :

در سال تحصيلي آينده شاهد رشد و توسعه مدارس خاص قرآني در كشور خواهيم بود

محمد بنيادي، در جلسه شوراي قرآن و عترت آموزش و پرورش استان با بيان ‌اينكه آخرين مباني نظري بشري توجه به اصول دين و روش‌هاي منبعث از ارزش‌هاي الهي است، گفت: تنها كتاب ديني كه به‌طور كامل چاپ مي‌شود قرآن كريم است و رجوع به اين كتاب آسماني مبناي تحولات سازنده و ارزنده در جهان بشريت است.

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از اداره كل آموزش و پرورش استان مركزي ،  وي با‌ اشاره به شبيخون فرهنگي دشمن، تصريح كرد: اثر تخريبي تهاجم فرهنگي به مراتب خطرناك‌تر از سلاح‌هاي هسته‌اي و شيميايي بوده؛ چراكه دشمنان با تهاجم فرهنگي تمامي هستي فرزندان يعني  فكر و ذهن آنها را تخريب مي‌كنند.

بنيادي با اشاره به كسب موفقيت‌هاي عظيم ايران در منطقه، گفت: امروز ايران اسلامي همانند مرواريدي درخشان در جهان مي‌درخشد و چشم بسياري از ابرقدرت‌هاي جهان را حيران كرده است.

وي در ادامه اهميت ولايت فقيه در نظام اسلامي را يادآور شد و افزوددشمن به‌خوبي مي‌داند كه تنها راه شكست جامعه اسلامي، آسيب زدن به خيمه‌گاه ولايت فقيه است؛ ولي مردم بصير ايران همواره با پيروي از فرمايشات مقام معظم رهبري دشمنان را از رسيدن به اهداف شوم خود نااميد مي‌كنند.

بنيادي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اهميت سند تحول بنيادين آموزش و پرورش، اظهار كرد: سند تحول بنيادين آموزش و پرورش نسخه  شفابخشي است كه مهارت تربيت عبد صالح را محور كار خود قرار داده است.

وي با اشاره به‌اينكه راه‌اندازي مدارس خاص قرآني يكي از مفاد سند تحول بنيادين آموزش و پرورش است، گفت: مدارس قرآني نقطه عطف و قله رفيع وزارت آموزش و پرورش است.

بنيادي پيرامون فعاليت مدارس خاص قرآني، اظهار كرد: هم‌اكنون 1300 مدرسه خاص قرآني در سطح كشور به فعاليت مي‌پردازند كه از لحاظ كمي و كيفي به شيوه‌اي كاملاً قرآني اداره مي‌شوند و 7 كتاب نيز ويژه اين مدارس چاپ شده است.

وي با اشاره به هزينه بودجه‌هاي قرآني قابل توجه به‌منظور اجراي طرح نور در مدارس و همچنين كيفيت بخشي مسائل آموزشي در مدارس قرآني، يادآور شدبودجه‌هاي قرآني در سه سال اخير از آغاز فعاليت مدارس قرآني تاكنون رشد قابل توجهي داشته و قابل مقايسه با سال‌هاي قبل نيست.

بنيادي ضمن ابراز رضايت از عملكرد آموزش و پرورش استان نسبت به اداره مدارس قرآني، تصريح كرد: استان مركزي نه‌تنها استاني پيشتاز در توليد كتب مورد نياز مدارس قرآني بوده؛ بلكه تا حدودي موفق به تأمين كتب مورد نياز استان‌هاي همجوار نيز شده است.

مشاور وزير آموزش و پرورش در پايان با تأكيد بر اينكه مدارس قرآني بايد الگوي شايسته‌اي براي ساير مدارس باشند، گفت: ساماندهي نيروي انساني مدارس قرآني و به‌كارگيري نيروهاي متخصص و مجرب در اين مدارس نقش مهمي در ارتقاي كيفيت آموزش در اين مدارس دارد.

 

 

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 6 خرداد 1392برچسب:, توسط محمد صدری |

 

 
11:031392/3/6 دوشنبه
با حضور استاندار اصفهان كلنگ هفتمين مدرسه صارميه به زمين زده شد

همزمان با افتتاح ششمين پروژه بزرگ صارميه واحد شماره 6 ، كلنگ هفتمين مدرسه صارميه نيز در ناحيه 4 اصفهان توسط دكتر ذاكر اصفهاني استاندار اصفهان به زمين زده شد.

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از  سازمان نوسازي ، توسعه و تجهيز مدارس كشور ، اين پروژه داراي 15 باب كلاس درس در زميني به مساحت 3500 مترمربع و با زيربناي 2170 مترمربع و اعتباري بالغ بر 15 ميليارد ريال و با مشاركت موقوفه صارميه انجام خواهد شد .

گفتني است ؛ در اين مراسم معاون استاندار ، معاون پشتيباني آموزش و پرورش استان ، مسئولين آموزش و پرورش ناحيه 4 ، مسئولين اداره كل نوسازي مدارس استان ، مجمع خيّرين مدرسه ساز ، شهردار منطقه حضور داشتند.

 

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 6 خرداد 1392برچسب:, توسط محمد صدری |

 ﺑﻪ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﺍﻓﮑﺎﺭﻧﯿﻮﺯ،  ﻣﻬﺪﯼ ﻧﻮﯾﺪﺍﺩﻫﻢ ﮔﻔﺖ:‌ ﺩﺭ ﻫﺸﺘﺼﺪ ﻭﻫﺸﺘﺎﺩﻣﯿﻦ ﺟﻠﺴﻪ ﺷﻮﺭﺍﯼ ﻋﺎﻟﯽ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺣﻀﻮﺭ ﻭﺯﯾﺮ ﻭ ﺍﻋﻀﺎﯼ ﺍﯾﻦ ﺷﻮﺭﺍ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭ ﺷﺪ، ﻣﻮﺍﺩ ﺩﺭﺳﯽ ﻭ ﺳﺎﻋﺎﺕ ﻫﻔﺘﮕﯽ ﭘﺎﯾﻪ ﺍﻭﻝ ﻣﺘﻮﺳﻄﻪ ﺍﻭﻝ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻬﺮ ۹۲ ﺑﻪ ﺗﺼﻮﯾﺐ ﺭﺳﯿﺪ ﻭ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺍﯾﻦ ﺩﺭﺱ، ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺍﯾﻦ ﭘﺎﯾﻪ ۳۰ ﺳﺎﻋﺖ ﺩﺭ ﭘﻨﺞ ﺭﻭﺯ ﻫﻔﺘﻪ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺩﺍﺷﺖ ﮐﻪ ﺟﺰﺋﯿﺎﺕ ﺁﻥ ﻧﯿﺰ ﺩﺭ ﺟﻠﺴﻪ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﻭ ﺑﻪ ﺗﺼﻮﯾﺐ ﺭﺳﯿﺪ. ﺑﻪ ﮔﻔﺘﻪ ﺩﺑﯿﺮﮐﻞ ﺷﻮﺭﺍﯼ ﻋﺎﻟﯽ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭ ﭘﺮﻭﺭﺵ، ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺍﯾﻦ ﻣﺼﻮﺑﻪ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺍﯾﻦ ﭘﺎﯾﻪ ﺩﺭ ۱۲ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺩﺭﺳﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺭﻭﺱ ﻗﺮﺁﻥ، ﻋﺮﺑﯽ، ﺯﺑﺎﻥ ﺧﺎﺭﺟﯽ، ﻋﻠﻮﻡ ﺗﺠﺮﺑﯽ، ﻣﻌﺎﺭﻑ ﺍﺳﻼ‌ﻣﯽ، ﺗﺮﺑﯿﺖ ﺑﺪﻧﯽ، ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻭ ﻫﻨﺮ، ﮐﺎﺭ ﻭ ﻓﻨﺎﻭﺭﯼ ﻭ ﺗﻔﮑﺮ ﻭ ﺳﺒﮏ ﺯﻧﺪﮔﯽ ۲ ﺳﺎﻋﺖ ﺩﺭ ﻫﻔﺘﻪ، ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺳﻪ ﺳﺎﻋﺖ ﺩﺭ ﻫﻔﺘﻪ، ﺭﯾﺎﺿﯽ ﻭ ﺯﺑﺎﻥ ﻭ ﺍﺩﺑﯿﺎﺕ ﻓﺎﺭﺳﯽ ﻧﯿﺰ ﭼﻬﺎﺭ ﺳﺎﻋﺖ ﺩﺭ ﻫﻔﺘﻪ، ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻣﯽ‌ﺑﯿﻨﻨﺪ. ﺩﺑﯿﺮﮐﻞ ﺷﻮﺭﺍﯼ ﻋﺎﻟﯽ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺍﺯ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﯾﮏ ﺳﺎﻟﻪ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﺑﻪ ﺍﻋﻀﺎﯼ ﺷﻮﺭﺍ ﺩﺭ ﺟﻠﺴﻪ ﺭﻭﺯ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺧﺒﺮﺩﺍﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ: ﺳﯿﺎﺳﺘﻬﺎﯼ ﺍﺑﻼ‌ﻏﯽ ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺟﻠﺴﻪ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻭ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻫﻤﺴﻮﯾﯽ ﺁﻥ ﺑﺎ ﺳﻨﺪ ﺗﺤﻮﻝ، ﻣﺮﺍﺗﺐ ﻗﺪﺭﺩﺍﻧﯽ ﻭ ﺗﺸﮑﺮ ﺩﺳﺖ‌ﺍﻧﺪﺭﮐﺎﺭﺍﻥ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﺍﺯ ﻣﻘﺎﻡ ﻣﻌﻈﻢ ﺭﻫﺒﺮﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺍﺭﺳﺎﻝ ﺷﺪ

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 6 خرداد 1392برچسب:, توسط محمد صدری |

 

برای قبولی در رشته دندان پزشکی چه ترازی لازم است؟

در جدول زیر تراز آخرین فرد قبول شده کانونی در رشته دندان پزشکی در دانشگاه های برتر تهران و کلان شهر ها  ارائه شده است.

اطلاعات دیگری که در این جدول وجود دارد  و برای شما جالب خواهد بود  ،  این است که از کانون های هر  شهر چه تعدادی به هر دانشگاه رفته اند. این اطلاعات در تشخیص گرایش دانش آموزان و اقبال عمومی در انتخاب رشته به شما کمک خواهد کرد.

 برای مشاهده مطلب به ادامه مطلب بروید 

 

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 6 خرداد 1392برچسب:, توسط محمد صدری |
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 6 خرداد 1392برچسب:, توسط محمد صدری |

 سوالات آزمون آزمایشی قلم چی ۱۳۹۲/۲/۱۳ ( سال چهارم دبیرستان – تجربی)

Azmoonghalamsal4T130292[www.fera.ir] سوالات آزمون آزمایشی قلم چی 1392/2/13 ( سال چهارم دبیرستان   تجربی)

لینک مستقیم :سوالات آزمون آزمایشی قلم چی 1392/2/13 ( سال چهارم دبیرستان - تجربی)

 

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 6 خرداد 1392برچسب:, توسط محمد صدری |

 

برای دانلود نمونه سوال روی لینک زیر کلیک نمایید

حجم:150KB


جمع آوری: انجمن آموزشی شورا


 

 

نوشته شده در تاريخ شنبه 4 خرداد 1392برچسب:, توسط محمد صدری |

جواب کل خود آزمایی های ادبیات فارسی دوم دبیرستان 


برای مشاهده به ادامه مطلب بروید



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 1 خرداد 1392برچسب:, توسط محمد صدری |

 فرض کنید می خواهیم حاصل ضرب ۵×۶ را حساب کنیم . انگشت های هر دو دست را باز می کنیم . بعد می گوییم : چون یکی از عددها ۵ است ، پس هر پنج انگشت دست چپ را باز نگاه می داریم . چون عدد دیگر ۶ است و شش یک واحد از پنج بیش تر است پس یک انگشت دست راست را تا می کنیم . آن وقت حاصل ضرب شماره انگشت هایی را که تا نکرده ایم به دست می آوریم . دست چپ پنج انگشت باز دارد و دست راست چهار انگشت باز ، پس ۲۰= ۵×۴ . بعد در برابر هر انگشت تا کرده، ده واحد به این حاصل ضرب اضافه می کنیم . در این مثال، چون یک انگشت تا کرده بودیم ، پس ۱۰ را به ۲۰ اضافه می کنیم ، می شود ۳۰ .

ryazi zarb 1 جدول ضرب انگشتی

 

حالا فرض کنید می خواهیم حاصل ضرب ۷×۶ را به دست آوریم . انگشت های هر دو دست را باز می کنیم . چون ۶ یک واحد از پنج بیش تر است ، پس یکی از انگشت های دست چپ را تا می کنیم . چون ۷ دو واحد بیش تر ا ز پنج است ، پس دو تا از انگشت های دست راست را تا می کنیم . حالا ۴ تا از انگشت های دست چپ و ۳ تا از انگشت های دست راست باز است . حاصل ضرب ۴×۳ را به دست می آوریم که می شود ۱۲ . آن وقت برای هر انگشتی که تا کرده ایم ۱۰ واحد به این حاصل ضرب اضافه می کنیم . در این مثال چون سه انگشت تا کرده داریم ، ۳۰ واحد به ۱۲ اضافه می کنیم ، حاصل ۴۲ می شود . پس : ۴۲ = ۳۰ + ۳ × ۴=۶× ۷

 

ryazi zarb 2 جدول ضرب انگشتی

 

حالا یک مثال دیگر می آورم؛ فرض کنید می خواهیم حاصل ضرب ۸× ۷ را به دست آوریم . انگشت ای هر دو دست را باز می کنیم . چون عدد ۸ سه واحد از پنج بیش تر است ، پس ۳ تا از انگشت های دست چپ را تا می کنیم . چون عدد ۷ دو واحد از پنج بیش تر است ، پس ۲ تا از انگشت های دست راست را تا می کنیم . حاصل ضرب انگشت های باز هر دو دست ، یعنی ۲× ۳ را به دست می آوریم که می شود ۶ چون روی هم رفته پنج انگشت از هر دو دست را تا کرده ایم ، ۵۰ واحد به این حاصل ضرب اضافه می کنیم . حاصل ۵۶ می شود؛ یعنی: ۵۶ = ۵۰ +.۳ × ۲= ۷×۸

 

ryazi zarb 3 جدول ضرب انگشتی

 

برگرفته از مجله ‍پیک‍‍‍‍‍‍ نوجوان : شماره ۲ / دوره سوم/ نیمه دوم مهرماه ۱۳۵۳

 

منبع: سایت دبیرستانی کنوری www.fera.IR

.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.